13 November 2012

Pantun Cuti Deepavali

Assalamualaikum.

Nak berpantun sikit..

Hari Selasa Hari Deepavali,
Saya cuti raya dekat sini,
Walaupun saya tak merayai,
Saya akan gunakan untuk bercuti.

Gendang Gendut tali kecapi,
Deapavali ku cuti,
Nak cuti lagi 1 Muharam nanti,
Minta Allah gerakkan hati,
Bos saya nanti.

Saya tak percaya bos bagi cuti,
Saya rasa gembira hati,
Dengar-dengar pun sedap didengari,
Alangkah bahagianya cuti ini.

Pada mereka yang tak dapat cuti,
Jangan mengeluh hati,
Lakukan hari ini dengan seikhlas hati,
Nanti kauorang dapat cuti juga nanti.

Bos saya bagi cuti,
Katanya customer ramai tak datang hari ini,
Agak-agak 1 muraharam dapat cuti,
Harap-harap dapat cuti lagi.

Hari ini Deepavali,
Siapa yang sedang bercuti,
Tak pergi mandi lagi,
Bawa-bawalah pergi mandi.

Hari Deepavali,
Kaum india sambut deapavali,
Jangan lupa bawa meruku kt sini,
Saya juga hendak merasai meruku ini.

Walaupun office tak ada orang sambut deepavali,
Tapi bos bagi cuti,
Alhamdulilah aku mensyukuri nikmat diberi,
Dapat rehat tubuh badan ini.

Sabtu ahad hari cuti,
Bukan semua company cuti,
Orang kata bestlah cuti,
Memang bos tetapkan hari tu cuti.

Memang saya dapat cuti,
Tapi saya kt rumah ini,
Buat OT bergaji,
Jangan harap fikir cuti.

Happy Dewali to all my Indian friends. :)

Pantun sekadar suka-suka je untuk hiburkan hati.
Pecah kepala karang pantun ni,
nak merangka pantun empat kerat ni.

Karya : Zilaviolet

6 comments:

Unknown said...

Hihihi...best pulak baca pantun niy...^^

Nur Azila said...

hehe.. walupun pantun ni bukan dikarang oleh pemantun kebangsaan. Jadi pemantun blog sendiri jadilah kan.. :)

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

pecah kepala ye mengarang pantun. tp berhasil jugak. thumbs up! (^^,)

Nur Azila said...

hahaha.. tak pecah kepala, pecah idea je... tiba-tiba mood semalam nak berpantun :)

Unknown said...

siap ada pantun laaagi..
hihih..

Nur Azila said...

pantun yang dikarang oleh orang tak bertauliah seperti ssya.. hahahah