18 November 2012

In Shaa ALLAH

Assalamualaikum..

Kita dan termasuk zila selalu sebut insyaAllah / InshaAllah. Sekarang tulis dengan betul " In Shaa ALLAH" sama-samalah kita membetulkannya.. :)



Boleh minta tolong sikit kawan-kawan, pinjam  1 minit je untuk sama-sama kita berdoa untuk penduduk Gaza disana semoga mereka sentiasa tabah dengan dugaan Allah..

Ya Allah Ya Rahman Ya Karim Ya Mukmin Ya Jabar Ya Amin , selamatkan saudara-saudara islam ku di Gaza daripada yahudi laknatullah.. kuatkan iman mereka kuatkan semangat mereka untuk mempertahankan masjidil aqsa di sana.

P/s : Kalau sudi tolong forwardkn post ni ok :) biar lebih ramai yg berdoa. Ini je yg mampu kita berikan kepada mereka. Sesungguhnya, doa adalah senjata umat Islam..Aminn

Luahan Hati :
Bila ramai yang ajak "boikot Mc'D"..ada juga segelintir orang kita yang menyumpah seranah dan kata macam-macam.

Kenapa nak boikot la, itu la ini la. Mc'D kat Malaysia tak menyumbang kepada Israel la. macam-macam komen yang mempertahankan "makanan segera" tu.

Pendapat persendirian : Kalau seumur hidup tak makan Mc'D, tak mati pun la kawan. Lagi pun banyak lagi makanan berkhasiat yang lebih baik untuk dimakan :) peace !

11 comments:

Masmira Masri said...

itulah kan kdg2 benda ni kita xtau pastu mmg dah terbiasa...akan mengambil masa sikit tp mesti boleh ubah kn In Shaa Allah

Nur Azila said...

betullah.. dulu zila selalu sebut insyaallah. lepas tu insyaAllah, lepas tu pula inshaAllah.. skg ni perbetulkan lagi dengn 3 ayat "in Shaa ALLAH"

Lepas ni kena selalu sebut dan tulis dengan 3 ayat tu.. :)

Azwar Syuhada said...

Kita dekat sini hanya mampu titipkan doa sahaja.. =(

Dkna Abza said...

TQ atas info ini.. In Shaa Allah :)

outbound malang said...


salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

CekbOlat-bOlat said...

in sha Allah . wahh terima kasihh :)

saya bekpes nsi lemak je , tak hirau akan mekdi . haha

Evagurl Izma said...

kite pun selalu tulis macam tu.. salah rupanya..

lepas ni akan terus ingat.
In Shaa ALLAH.

thanks for sharing! :)

Nur Azila said...

Dkna Abza : Sama2 :) memang dah jd tanggungjawab sesama kita..

Bolat : yep, mkn mcd bukan kenyag pun,. nasi lemak lg kenyang kan.. :P sedap tu.. ada lg tak utk sy?

Kak Eva : sama2 kita practice kan.

Ammelia Yusoff said...

doakan utk saudara di sana :)

Nur Azila said...

Kawan-kawan semua, saya dpt dari maklumat, benda ni bukan dari Dr Zakir Naik.. tak tahulah siapa yang guna nama dia, sbb Dr Zakir menafikannya..

Nak cakap insyaAllah pun boleh. sama je sebutannya, asalkan niat kita menyebut.

Ustaz Idrus pun kata, tak salah sebut insyaAllah tu..

Peace!! sorry about this..

Nur Azila said...
This comment has been removed by the author.