15 January 2013

Babies "Kembang"

Assalamualaikum..

"Saya selamat melahirkan anak.. Alhamdulilah, dapat kembar 4.. "

Masih ingat Kembang tak kauorang? Kembang dah dapat anak. hehe.. serius, happy gilalah. Alhamdulilah dan rasa terlalu teruja sebab inilah kali pertama zila akhirnya ada anak buah dan makayah dapat cucu baru. hehehe..  

Jumaat ~ Mak ada cakap, dah lama tak nampak Kembang, dah seminggu tak balik rumah. Selalunya kalau lapar ke, dia akan balik rumah. Kami sekeluarga cerita pasal kucing-kucing kt luar rumah tu, Ayah cakap adik beradik Kembang dah beranak, 

Keesokkannya (Sabtu)~  Kembang balik rumah juga, bagi dia makan, tengok dia makan berselera betullah, Lapar benor tu..Makan lauk ikan masak sambal (ayah masak) sedap sangat tak pandang kiri kanan. 



Malam Ahad ~ Kalau time malam, ayah memang tak bagi Mike / Kembang masuk rumah. Sebab bimbang bila orang semua tidur, takut dia membeseh dan berak merata-rata. Cuma siang je lah diaorang boleh 'lepaking' dalam rumah tu.. Malam tu, Kembang asyik mengiau je. Bila ayah bagi makan, dia tak nak makan pula, Kucing lain pula yang makan, Tapi still lagi mengiau. Zila bagi dia masuk rumah kejap, bagi dia makan. Tapi tetap tak makan juga, buat tak endah je makanan depan mata tu. Tapi asyik nak pergi bilik je. 

Zila tengok perut dia, kenapa lain macam je besarnya. Tengok dari belakang, nampaklah sisi kiri kanan perut dia, macam bunting. 

Zila : Mak kenapa perut Kembang besar je, bunting ke??
Adik : (Adik pergi usap perut Kembang, dia rasa macam ada kepala) A ah lah mak, dia bunting.
Mak : (Rasa juga mendapatkan kepastian) A ahlah, baru perasan. Agak kau bunting Kembang (bermonolog dgn kucing)

Mana tak perasannya, perut Kembang memang besar, Bila dia bunting, sorang pun tak tahu.. tup-tup je dah bunting. 

Ahad ~ Pagi-pagi ayah dengar anak kucing mengiau, ayah pergi jengah. Rupa-rupanya anak Kembang. Baru semalam, tengok perut dia. Sekarang dah kempis. Mak kata tiga ekor je hidup, yang lagi seekor dah mati. 

Meow~~~~nak susu ibu
Hitam/Putih : Tomi 
Kuning/Putih : Jery
Kuning : Miki 
Hitam : Tak sempat beri nama dah mati.

(nama pemberian oleh mak daku)

Tapi tak nampak pun ekor macam Kembang, mungkin kecik lagi kot. Tu yang tak nampak lagi tu. Semua kucing ini jantan, tak ada betina pun..

Perbualan kami : 
Mak :  patutlah malam semalam dia tak nak makan, mungkin masa tu dah bukak berapa cm.. hahaha
Zila : (terdiam) ye kot, hahaha..Anak siapa lah ni? Ada macam Ramadhan (kucing jiran), ada macam Mike juga. 
Mak : Dua-dua tak along. hahaha
Zila : Hahaha, ada pula macam tu. Tak kanlah macam tu. Satu benih je lah mak. 

Hahaha.. mak buat loya buruk pula.. 

"Ibu sayang kamu semua nak" Kembang berkata

Nanti ada potong jambul jangan lupa datang. hahahaha

18 comments:

Nyamuk Terbang said...

ingatkan awak...hehe....comelnyer anak kucing

Nur Azila said...

hahaha.. tak lah.. belum kahwin lagi kot.. tapi kalau sy, alhamdulilah.. hehe

Hanny Abdullah said...

salam...laaa tajuk nye tadi ingat org nya...anyway tahniah le ye..hehe, jaga baiq2 tau...

MK Kimi said...

lawak. tegelak sorg baca entri ni. kucing ni comel tp sy xsuka..

:)

Myra Miera said...

Haha..Potng jambul eaa

Nur Azila said...

InshaaAllah akan jaga elok, macam kami menjaga kembang dna mike juga.. hehe

Nur Azila said...

Laa kenapa tak suka? geli ea.. :P

Nur Azila said...

A ah nanti kau dukung salah sekor tu tau.. untuk potong jambul nanti.. cukuplah sorang satu. :P

Dieba Adieba said...

ceh anak kucing rupanya.. ia ia dieba ingat anak zila.. :)

✿A I N A A✿ said...

Ishhh kembang sungguh bulu kembang tu.. mesti anak2 dia pun ade yg kembang jug.. kyaaaaaaaaaaa comelnyaaaaaaaaaaaaaaaa.... >.< nak sekor!!!

kjz said...

cute story :)

i'am a big fan of cat as well

we had over 20+ cat in da house :))

p/s: blogwalking..do visit my blog

nor afiqah mohamad twontawi said...

comel la ank3 kembang hehe ^_^

Nur Azila said...

Ank zilalah tu. Anak buah..hehe

Nur Azila said...

Aina: nak sekor? tanya makayah dulu ea.. huhu.. harap2 ada y bulu mcam mak dia.. :)

Miss Zahirah said...

waa.. bestnyer kembang dh dpt anak..
kembang akak dah dimandulkan.. hihihi

Nur Azila said...

akk masa beli mmg dimandulkan ke?

Miss Zahirah said...

xla zila.. msa akak bela dia x dimandulkan lgi..
tp sbb msa tu kucing dh byk kt umah takut si kembang ni bunting, ssah plak nk jga..
sbab tu mandulkan dia...

Norliza Aminuddin said...

comelnye anak kucing tu... mcm xde yang ikut bulu kembang je.. hehehe...