12 May 2013

Mak....

Assalamualaikum..

Hari ibu.. terus terang zila katakan zila tak pernah sambut Hari Ibu. SERIUS!!

Mesti kauorang cakap "eee.. budak ni memang tak kenang budi jasa ibu bapa dia"

Astagfiruallazim.. Ya Allah jauhkanlah aku dari sikap sebegitu.

Ya.. dulu zila memang tak tahu bila tarikhnya.. sebab tu tak sambut-menyambut ni. Bila dah besar dah tahu tarikhnya pada minggu kedua hari Ahad bulan Mei. Zila still tak sambut. Sebab zila rasa hari ibu adalah setiap hari. Bukan setiap hari tu je kan. Kenangkan setiap hari.

Hadiah istimewa ku untuk ibu ku..doa yang tak putus-putus setiap hari. Setiap hariku adalah hari ibuku...walau ibu menghadap ilahi. Hari-hari akan ku utuskan hadiah untuknya.. InshaAllah.. :D
 

UAI ADA BERKATA :
SAMBUTAN HARI IBU ADALAH HARAM (!)
Tak elok kita sambut . Dalam Islam , kita kena kenang jasa ibu setiap masa . Bila saja kita ada kesempatan , ziarahlah ibu dan berikan hadiah buat ibu .

- pesanan daripada => Ustaz Azhar Idrus :)*copy&paste*
UAI ADA BERKATA LAGI :
HARAM sambut hari ibu, Sambutan Hari Ibu adalah perayaan kristian. 
RASULLAH S.A.W BERSABDA :
Doakan Ibu bapa Murah Rezeki;
  “Apabila seseorang itu tidak lagi mendoakan kedua ibubapanya, sesungguhnya dia telah memutuskan jalan rezekinya”. (Hadith Riwayat Ad-Dailami)
 
~Wallahualam bi shawab~ 
Semoga mak dimurahkan rezeki, dipermudahkan urusan. lebih diberkati, dipanjangkan umur, semoga dikurniakan kesihatan yang baik. Amin.. Amin. ya rabbal Alamin. 
Mak. you are a best mom i have. I don't wanna anything in my life. I just need you always my side everywhere i'm going. Happy Mother day. 

2 comments:

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

UIA ke UAI??? huhuhu apapun, bg ena setiap hari ada hari ibu bg ena... tiada ibu, tak tahu diri ena macam mana

Nur Azila said...

UAI hehehe.. salah typing.. hehehe... dah betulkan dah.. betul ena, lagi2 zila sangat rapat dengan mak.. :D