25 February 2013

Majalah Pertama

Assalamualikum..

Alhamdulilah.. Akhirnya siap juga Majalah Sinar Sekolah Menegah Kebangsaan Bandar Easter Edisi 21 tapi merupakan majalah yang pertama sekali yang zila telah hasilkan.


Selama dua bulan buat ni. Buat ot kat rumah. Tapi sebulan je baru betul-betul struggle buat majalah ni. Sebulan awal main lengah-lengahkan je. hihihi . Itu penyakit malas namanya. ;D :P (senyum nakal) 


Lebih menyenangkan kerja, cikgu sekolah tu dah taip semuanya, just design dan copy paste je word. Lebih mudah lagi, cikgu buat dalam Illustrator. :D (senyum lebar lagi)


Terima kasih sangat kt family, kawan-kawan, bos sebab bagi sokongan kt zila untuk siapkan majalah ni. Cikgu Anas dan Cikgu Radiah, minta maaf sebab kacau je time cuti sekolah, asyik call je cikgu. :). Terima kasih sebab bekerjasama dengan saya. :)


Ambil masa tiga minggu untuk siap cetak. Kalau tak awal lagi. CNY seminggu kan.


Mula-mula warna cyan, lepas tu tukar warna kuning sbb dah rambang mata. @_@




Simple, tak suka sangat design yang menganggu pandangan. Peace!! (syok sendiri) :P
Serius, puas hati dengan hasilnya :D


psst : 
Harap cikgu-cikgu, murid-murid sekolah SMKBE berpuas hati dengan majalah yang tak serupa ni. :) Hanya ini saja yang mampu saya hasilkan :)

9 comments:

✿INA AINAA✿ said...

kejora.. hehehe kenapa tajuk malajah?? ngatkan mende lah tadi.. hehehe

Unknown said...

Hahaha. Tak perasan pula.hehe.

Apa y kejora aina?

Anonymous said...

majalah tak boleh blah ... gelak golek golek baca part seloka .... sejak first edition tak abes seloka ...

selamat berkenalan... cikgu zila ea ... dah ramai cikgu baru rupanya ...

teringat pulak hampir setiap pagi keta sebat kat bontot dgn cikgu saifudin

- x's smkbe 2004-2008

Nur Azila said...

kan...betul tu..

Hehe.. saya bukan cikgu zila, sy cuma design majalah sekolah ni je.. :) Aamin, mana tahu doa tu dimakbulkan satu hari.. inshaaAllah..

~Ain Jimat~ said...

teringat bace majalah sekolah dulu2..

majalah sekolah laksamana pown aku bedal bace jugak..

seronok~

Nur Azila said...

haha.. dulu aku baca majalah sekolah org lain buat.. sekarang, aku pula yg kena buat..hehe

NASZ said...

salam kenal. wah... memang dasat la sebab boleh buat majalah. saya tak mampu lagi. buat cerpen bolehlah. Hehehe.

From,

Nasz

www.mohdnaser.com

Nur Azila said...

Nasz : saya sendiri pun masih budak baru belajar.. buat cerpen tu lg dasyat.. bnyk idea keluarkan.. :D

Akupenghibur.com said...

wahh..teringat masa sekolah dulu..majalah sekolah yang di tunggu2