19 January 2012

My Personal logo

Assalamualikum semua.. Hai...

Akhirnya siap juga assignment zila pertama untuk design personal logo.. Actually, ni kerja sebelum dapat company. Sebabkan tak ada nak buat apa. Lecturer Pn Mas & Miss Liew bagi tugasan kt kami, kena create logo sendiri & bussiness card. Identiti diri kita.

Bermula dgn mind map --> sketches --> semicomb (develop) --> computerize .. Ada 6 jenis logo yang zila create, mintak pandangan kawan2, komen2.. akhirnya zila dapat satu logo sebenarnya.. dah rambang mata nk pilih sebenarnya...

Ni adalah personal logo zila sendiri...


Types of logo : Typographic Logo

Rasional logo

1) Font "ZILA" bermaksud diambil dari nama Nur Azila Binti Md.Lazi. Singakatan nama samaran iaitu ZILA dan tersirat dengan nama LAZI apabila diterbalikkan.
2) Warna deep pink dan purple merupakan warna kegemaran zila. Dan di gradient kan.
3) Purple bermaksud royalty,bersemangat, creative kerana sebagai seorang designer.
4) Deep Pink bermaksud lembut, penyayang, dan beremosi.
5) Black : warna yang mempunyai kecanggihan dan diletak pada typo GRAPHIC DESIGN yang menggunakan alatan teknologi terkini.
6) Yellow : warna yang riang, bertenaga.
7) Typo "GRAPHIC DESIGN" ialah merupakan seorang graphic design.
8) Simbol tetikus bermaksud : seorang pereka grafik yang menggunakan komputer, tanpa tetikus, kerja-kerja dijalankan akan terbantut dan tidak memuaskan. Kerana tetikus itu menghubungkan komputer sehingga terhasilnya design. Selain itu, kerja akan menjadi mudah dengan menggunakan tetikus..

Any comments dari korang semua tentang logo zila ini. Komen korang semua amat berguna untuk memperbaiki kesilapan. Thank a lot..

No comments: