09 March 2011

UBAT PERLU DIAMBIL

Assalamualaikum wbt..

Cik zila nk membebel ag ni, p keje nye bnyk p masih nk membebel ag kn.. xpelah, ak membebel sekali sekala je,,kikiki.. Arini hari rabu kn kwn2.. mlm td ak g klinik harmoni kt seri lalang,KT, klu owg y dok kota thulah kt mne sri lalang tu, klu owg y dok sri lalang ag lah thu kt mne location klinik harmoni.. Sri Lalang tu bukan bnyk lalang tau, p nme tempt je, walaupun lalang p taman tau,,myb ada sejarah kt c2 kot, ane thu dlu kt c2 bnyk giler lalanakan,, Ops terlebih sudah,ea y ak ckp pasal taman sri lalang ni npe pula daa.. t ada pula y dok kt sri lalang tersa,,p ak xkutuk ea.huhu,, ak cuma nk bgthu kt mne locationnye,, hahaha :).. hehe,, salah lah korang.. bukan kt sri lalang, p kt kota besar, p area2 situlah,,Klinik harmoni aka Poliklinik Harmoni dan surgeri..

Mula2 citernye cmni cmne ak leh sampai g klinik tu :

cik along : zila nk g klinik x? jomlah g klinik, cik along bawakkn..
aku : Ala xpelah t g ngn makayah t,,
cik along : jomlah..
aku : ari 2 pun da g klinik p xelok2 jgk,,
Cik Nuar : xpe,, kite cuba je,,

Aku bergegaslah naek atas pakai tudung n pakai pape y ptt nk g klinik kn.. mcm tu lah ceritanye cmne ak leh sampai ke klinik 2..

Ak sampai je ak kne ambil no giliran, no giliran 17 korang thu,,xthu kn,, mase ak sampai no baru no4.. ak kne tggulah nmpknye,, KOH6X (iklan batuk jp,kikiki). kate cik along klinik 2 bagus,, ak masuk tgk mmg ramai pesakit/customer.. doktornye pun ok,xsombong pun, ak leh tnye mcm2 kt dy,, p sebenarnye bukan ak y bnyk tnye p cik along..Tggu punya tggu akhrnye sampai jgk giliran ak,, ak masuk ngn cik along.. doktor laki nmenya Dr Hasane bin Jaafar,doktor pakar, n bukak klinik sendiri,, doktor tnye apa masalah,,
doktor : Ada masalh ape?
aku : sy batuk2 doktor.
cik along : da 3 bulan batuk p xelok2 jgk,, risau jgk tgk,
doktor : awk pnh g klinik sebelum ni?
aku : pnh p kt klinik penawar..
doktor : dy xckp pape ke?
aku : dy cek tekak, dada n dy ckp klu xelok2 jgk sampai ubt abs g hospital.
doktor : de suh cek x-ray x?
aku : xde pun..
doktor : pttnye kne cek tuk lgkh berjge2.
doktor : (cek dada pernafasan aku, suh tarik nafas kuat2 n lepaskan lepas2 doktor geleng2 pale) aku : (tkt,bimbang,panik pas je tgk doctr geleng pale)
doktor : bnyk lendir kt paru2 belah kanan, kiri xbyk sgt, ada kahak p xleh nk kuarkan, penyakit bronchitis,, sbb lelah, alergi abuk, elakkan brg y berbau,xleh minum makann o minuman y ada dlm ice box, sejuk n habuk..

selebihnya ak xingt, bnyk jgk ak tnye, bestlah doktor 2.. p ak terperanjat sbb ak ada pentakit g2, penyakit bronchitis boleh jd asma, asama bole jd ak pun xthu,, p last sekali tibi, . ya Allah jauhkan lah ak segala penyakit,, segala mcm, Amin..

Ubt pula bnyknye ada 5 bungkus pil,, semuanye pelbagai,, ubt batuk cecair, ubt batuk pil, pil pacah kahak, pil par-paru, pil lelah lendir,dan antibiotik,, pahitnye ubt,, semua pahit..harga semuanye rm5o..


ok DA ngantuk da sbb da telan semua ubt ni,, k as salam,, next entry ak akn citerkn pasal research tentag sakit ak ni..

No comments: